أخبار عاجلة
الرئيسية / الشارع الدمياطى

الشارع الدمياطى

عاااااااااااااااااجل :غرق شابين من السيالة في شاطئ 89 برأس البر اليوم الجمعة

عاااااااااااااااااجل#البقاء_للهمنذ قليل غرق شابين في شاطئ 89 برأس البر وهما الأن في مشرحة مستشفى اليوم الواحد برأس البر وهم :أمجد عبده السويدى ١٢ سنه السيالهمصطفى البيومى ١١ سنه السيالهتتقدم نافذة دمياط بخالص العزاء لأهلنا في السيالة…ربنا يرحمهم رحمه واسعه ويغفر لهم ويصبر اهلهم .

أكمل القراءة »

إستشهاد شاب من عزبة البرج إثر اشتعال حريق صباح اليوم بسفينة تجارية بميناء دمياط

إستشهاد الشاب احمد حجازي ” من #عزبة_البرج علي أثر الحريق الذي نشب صباح اليوم في سفينة تجارية بميناء دمياط حيث كان يعمل عليها .وانا لله وانا اليه راجعون حيث صرح المركز الإعلامي لهيئة ميناء دمياط صباح اليوم الخميس الموافق 17/10/2019، وفي تمام الساعة الواحدة والنصف ظهراً وأثناء تواجد السفينة حبيبة M والتي …

أكمل القراءة »

انسى يا عمرو … بعد خراب مالطا

بعد خراب مالطاوبعد ما الحال وقف والدنيا باظت جايين يقولوا الخامات رخصت!هو بعد العيد يتفتل كحك!ولا على رأي المثل ” بعد خراب مالطا”حوار ع القهوة النهاردة-مساء الخير يا صاحبي-مسا الخير والسعادة ع السكر الزيادةواللي يشربها سادة ملوش مكان هنا -ايه يا عم انت هتغني ولا ايه؟!-ايوه يا عم “اغني واغني …

أكمل القراءة »

نافذة دمياط | 320 شهيدا قدمتهم دمياط في حرب 6 اكتوبر 1973

6اكتوبر

#نافذة_دمياط | 320 شهيدا قدمتهم #دمياط في حرب 73في الذكرى الـ44 لحرب أكتوبر ضد إسرائيل نتذكر 3200 شهيدا من أبناء دمياط جاهدوا في سبيل الله ولتحرير الوطن من الصهاينةفعلى سبيل المثال لا الحصر :* مركز دمياط قدم حوالى 1011 شهيد شاملة المناطق الشهيرة التابعة لها مثل الخياطة وعزبة البرج وعزبة …

أكمل القراءة »

#حكاية119 عبد الحى كيره الفدائى بن دمياط الذى مثل دور إبن اللنبى ..

عبد الحي كيرة

فى بداية ثورة 19 كان الإتفاق بين الشباب وخاصة الطلبة الإعتماد على النفس ، فجمعوا من مصاريفهم الخاصة مبالغ رصدوها فى تعقب المحتل وعملائه ، وحددوا لكل واحد فيهم دور .. الدور الأصعب والأقسى كان دور أحمد عبد الحى كيره إبن مدينة فارسكور طالب الطب ،ودوره كان تمثيل شخصية الطالب …

أكمل القراءة »

محمد علي : نازلين يوم الثلاث الساعة ثلاثة

نشر الفنان محمد علي على صفحته بموقع التواصل الاجتماعي تويتر دعوة لشعب مصر ونصها : بكره الثلاثاء (الساعه ثلاثه بعد الظهر) هننزل كلنا الشوارع .. الموظفين اللي راجعين من شغلهم والطلبه اللي طالعين من المدارس والجامعات والستات اللي راجعين من الأسواق كلنا ياشعب مصر العظيم ويبقوا بقي يورونا هيوقفوا المواصلات …

أكمل القراءة »

حشد المنصة كلاكت تاني مرة في مسرح دمياط

على غرار تمثيلية المنصة والحشد باتوبيسات الشركات للموظفين المغلوبين على امرهم وكمعا في رحلة مجانية بالغذاء دمياط الان تستعد بمسرح كبير في ميدان الساعة ورغم الاغلاق التام امس قبل الماتش للشوارع المحيطة بالميدان وانتشار البلطجية وقوات الامن بالحواري والشوارع المجاورة منها شارع الشرباصي وشارع التجاري من اهم شوارع وسط مدينة …

أكمل القراءة »