هل الحيوانات الأليفة تصاب بكورونا فيروس؟ ? Can Pets Get Coronavirus

Learn how to keep your favorite critter safe from COVID-19

We love our pets. They make us smile during our toughest days. They’re also sources of unconditional love and adoration. Our pets are part of the family. So, that means they get birthday parties, portrait sessions, yummy treats — and only the best care that we can provide. 

It’s natural for pet owners to be concerned right now about the possibility of their furry, scaly or even slimy family members contracting the coronavirus (COVID-19). And all the stories on social media most likely aren’t helping. Thanks to a lot of misinformation, some pet owners might be under the impression that they need to dump their animals to prevent the spread of the virus.

With the help of family medicine specialist Neha Vyas, MD, we’re going to get to the bottom of the question, “Can pets get COVID-19?” 

The reports have been confusing

By now, you’ve probably heard about the two dogs in Hong Kong that tested positive for the coronavirus. One was a 17-year-old Pomeranian that tested “weak positive” and the other was a German shepherd. The Pomeranian died two days after being released from quarantine disease-free. (Its owner wouldn’t allow an autopsy to confirm the cause of death.) The shepherd has not shown any signs of the disease since diagnosis. 

Even though there have been reports of house cats and a tiger at the Bronx Zoo being infected with COVID-19, scientists are urging cat owners to not panic. While research has shown that the virus can spread from cat to cat, there’s no evidence at this time to support that the virus can become widespread among house cats or that the virus can be transmitted from cats to humans.

المصدر :كليفلاند كلينك مركز طبي أكاديمي

الترجمة

هل الحيوانات الأليفة تصاب بكورونا فيروس؟

نحن نحب الحيوانات الأليفة لدينا. يجعلوننا نبتسم خلال أصعب أيامنا. كما أنها مصادر للحب والعشق غير المشروطين. الحيوانات الأليفة لدينا هي جزء من الأسرة. لذا ، فهذا يعني أنهم يحصلون على حفلات أعياد الميلاد ، وجلسات بورتريه ، ويعامل لذيذ — وفقط أفضل الرعاية التي يمكن أن نقدمها.

فمن الطبيعي لأصحاب الحيوانات الأليفة أن تشعر بالقلق الآن حول إمكانية فروي، متقشرة أو حتى أفراد الأسرة لزج ة التعاقد مع الفيروس التاجي (COVID-19). وعلى الأرجح أن جميع القصص على وسائل التواصل الاجتماعي لا تساعد. بفضل الكثير من المعلومات المضللة ، قد يكون بعض أصحاب الحيوانات الأليفة تحت انطباع بأنهم بحاجة إلى تفريغ الحيوانات لمنع انتشار الفيروس.

بمساعدة أخصائي طب الأسرة نيها فياس، دكتوراه في الطب،نحن ذاهبون للوصول إلى الجزء السفلي من السؤال، “هل يمكن للحيوانات الأليفة الحصول على COVID-19؟”

التقارير كانت مربكة

الآن ، ربما كنت قد سمعت عن الكلبين في هونغ كونغ التي جاءت إيجابية لفيروس كورونا. أحدهما كان بوميراني يبلغ من العمر 17 عاماً واختبر “إيجابية ضعيفة” والآخر راعي ألماني. وقد توفى البوميرانيان بعد يومين من اطلاق سراحهم من الحجر الصحى الخالي من الامراض . (مالكها لم يسمح بتشريح الجثة لتأكيد سبب الوفاة). لم يظهر الراعي أي علامات على المرض منذ التشخيص.

على الرغم من أن هناك تقارير عن القطط المنزل والنمر في حديقة الحيوان برونكس يجري المصابين COVID-19، والعلماء يحثون أصحاب القطط على عدم الذعر. في حين أظهرت الأبحاث أن الفيروس يمكن أن ينتشر من القط إلى القط، ليس هناك دليل في هذا الوقت لدعم أن الفيروس يمكن أن تصبح منتشرة بين القطط المنزل أو أن الفيروس يمكن أن ينتقل من القطط إلى البشر.

عن نافذه دمياط

اترك تعليقاً